- The students say something to the class about their Christmas break
- To plan for the "Lord of the Flies" seminars
- To go through the "Study techniques" document for English which Ms Walsh and I used on Wednesday
So, how was your Christmas?
Highs and lows?
Home or away?
Friends or family?
Soft or hard presents?
Now, over to our book. We start next week with the seminars.
Seminar leaders for Lord of the Flies
Chapter 2 Eskil week 3
Chapter 3 . Elsa week 4
Chapter 4 Filippa week 5
Chapter 5 Viktor week 6
Chapter 6 Oskar week 7
Chapter 7 Amanda week 8
Chapter 8 Fanny week 10
Chapter 9 Liam week 11
Chapter 10 Linnea week 12
Chapter 11 Alma week 13
Chapter 12 Ida week 14
The seminar leader will:
Chapter 2 Eskil week 3
Chapter 3 . Elsa week 4
Chapter 4 Filippa week 5
Chapter 5 Viktor week 6
Chapter 6 Oskar week 7
Chapter 7 Amanda week 8
Chapter 8 Fanny week 10
Chapter 9 Liam week 11
Chapter 10 Linnea week 12
Chapter 11 Alma week 13
Chapter 12 Ida week 14
The seminar leader will:
- Decide which day we will have the seminar
- Have written answers to the questions
- Will give 25 words from his/her chapter on a document
- Will ask the questions to the rest of the class about their chapter and discuss them
Here are the questions for
chapter 2
Chapter 2: Fire on the Mountain
“If
a ship comes near the island they may not notice us. So we must make smoke on top of the
mountain. We must make a fire.”
1.
How does Ralph attempt to establish order and authority?
2.
What is the general attitude of the boys to their situation? How does Piggy's view
differ from the rest of the group?
3.
Theidea of the beast is first introduced in this chapter.
A.
How does Ralph respond?
B.
How does Jack respond?
4.
What did the boys use to start the fire?
5.
Who is the first boy to die?
Quotes
Why are these quotes important to the story
"How
do you expect to be rescued if you don't put first things first and act
proper?"
"I
told you to. I told you to get a list of
names!"
"We'll
have rules! Lots of rules! Then when anyone breaks 'em-"
Chapter 3
Chapter 3: Huts on the
Beach
“If
you’re hunting sometimes you catch yourself feeling as if--…There’s nothing in
it of course. Just a feeling. But you can feel as if you’re not hunting,
but—being hunted, as if something’s behind you all the time in the jungle.”
- As this
chapter opens, what is Jack doing? How has his appearance changed since
the last chapter?
- What is
Ralph doing down by the shore? Why is he frustrated?
- Why is
there tension between Ralph and Jack? What are Ralph’s objectives or
goals? Jack’s?
- What
reasons does Ralph give for needing the shelters?
- Who first
suggests they might not be on a “good” island? What has become
unmentionable amongst the boys?
- Where does
Simon go when he leaves the boys?
Quotes
- “I bet if I blew the conch this minute, they’d come running. Then we’d be, you know, very solemn…when the meeting was over they’d work for five minutes, then wander off or go hunting.”
- “Jack had to think for a moment before he could remember what rescue was.”
- “They walked along, two continents of experience and feeling, unable to communicate.”
Finally a quick run through the study techniques:
I give it as a document so that you can look through it yourself. We may continue with it on Monday (Elevens val) if I have the class
Studieteknik
Engelska
Ha fokus pÃ¥ de fyra färdigheterna - “speaking”, “reading”, “writing” och “listening”.
Men du behöver även kunna grammatik, ständigt utöka ditt ordförråd
och ha realiakunskaper (kunskaper om engelsktalande länder).
Men du behöver även kunna grammatik, ständigt utöka ditt ordförråd
och ha realiakunskaper (kunskaper om engelsktalande länder).
Tips:
Speaking
Våga använda nya ord och sätt in dem i ett sammanhang.
Uttala de nya orden högt.
Lär dig de fonetiska tecknen. Läs dem varje gång du lär dig ett nytt ord så att du får rätt uttal.
Spela in dig själv - https://www.youtube.com/watch?v=pVc7-GkdHdE
Tips:
https://www.youtube.com/watch?v=5iU6_EDIVFk - introduktion till fonetik
http://www.bernerson.com/fonetisktalfabet.htm - det fonetiska alfabetet på engelska
https://www.youtube.com/watch?v=mfpJlrWVlME - fonetikövning
Reading
Läsa på engelska högt för sig själv eller för någon.
Översätta till svenska högt - mening för mening eller hela stycken/texter.
Dramatisera texter när det är olika repliker i texten.
Tips:
Writing
Tempus
Grammatik
Struktur (ej för långa meningar, styckesindelningar)
Faktatexter - Inte översätta svenska texter utan använd engelska hemsidor.
Det går inte att ordagrant översätta svenska till engelska
eftersom det blir fel på många sätt - inte bara grammatiskt utan även rent talesmässigt.
Det går inte att ordagrant översätta svenska till engelska
eftersom det blir fel på många sätt - inte bara grammatiskt utan även rent talesmässigt.
Idétorka - Utgå från ditt eget intresseområde om du har möjlighet att fritt välja ämne ex.
Kunna beskriva
Kunna berätta om sig själv
Tips:
Listening
Tips:
Överlappa färdigheter
“Read and Write” - en elev läser högt ett stycke och en annan
elev skriver ner det hen hör. Sedan jämför eleverna den skrivna
texten med orginaltexten och rättar tillsammans.
elev skriver ner det hen hör. Sedan jämför eleverna den skrivna
texten med orginaltexten och rättar tillsammans.
Grammatik
Ex. oregelbundna verb - “nöta in”
Läs alltid igenom grammatikregeln först innan du gör övningarna
När du lärt dig en regel kan du själv lära ut den till en klasskompis
eller till klassen för då lär man sig bäst.
eller till klassen för då lär man sig bäst.
Kunna prepositionerna för att kunna beskriva.
Tips:
Ordförråd
“Frequently used words” - lista. Viktigt att kunna sätta in och använda
det nya orden i ett sammanhang ex i en mening eller i en liten text.
det nya orden i ett sammanhang ex i en mening eller i en liten text.
Tips:
Realia/Kulturstudier
Du behöver kunna fakta om engelskatalande länder.
Du behöver kunna jämföra Sverige med några engelskatalande länder.
Du behöver veta hur man lever i olika engelsktalande länder.
Det finns olika sätt att arbeta med realia - göra en resebroschyr,
göra ett reseprogram (film/ljud) eller göra en presentation eller dramatiering.
göra ett reseprogram (film/ljud) eller göra en presentation eller dramatiering.
Det kan vara kul att brevväxla med elever från engelsktalande länder.
Man kan chatta med skolor från engelsktalande länder.
Tips:
Lär dig nya språk rekordsnabbt!
Tips:
Studieteknik engelska!
Tips:
Inspelade lektioner!
Tips:
Glöm inte! - För att bli riktigt bra på ett språk behöver du:
Vara motiverad
Lägga ner tid på att lära!
Göra övningarna ordentligt!
Träna, träna, träna!
Good luck with your English studies!
No comments:
Post a Comment